Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
s1 s2 s3

I Like

ODWIEDZIŁO NAS:

20937502
Dzisiaj:
2454

Wycieczka do Wrocławia

W dniach 19-21 października br. uczniowie Zespołu Szkół w Gołąbkach wzięli udział w trzydniowej wycieczce do Wrocławia pod opieką p. G. Zielińskiej i p. E. Osiak

Pierwszym punktem, który odwiedziliśmy we Wrocławiu, był Rynek tego miasta. Przepiękna Starówka i niesamowity późnogotycki  Ratusz, który wygląda jak domek z piernika, zachwyciły wszystkich. Byliśmy pod wrażeniem wspaniałej architektury tego miejsca. Niektórzy, idąc w kierunku Starego Miasta, szukali po drodze krasnoludków, które rozrzucone są po całym Wrocławiu. Uczniowie chętnie robili sobie z nimi zdjęcia.

Drugiego dnia zwiedziliśmy najbardziej popularne miejsce we Wrocławiu, czyli słynną Panoramę Racławicką. Jest to muzeum umieszczone w budynku rotundy, w którym na płaszczyźnie ścian rozpościera się niesamowite dzieło malarskie Wojciecha Kossaka i Jana Styki, przedstawiające bitwę pod Racławicami pod wodzą generała Tadeusza Kościuszki. Obraz jest olbrzymi. Dzięki połączeniu perspektywy malarskiej i efektów technicznych (oświetlenie, sztuczny teren, rekwizyty rozmieszczone między widzem a obrazem) widz stojący pośrodku na specjalnym podeście "przenosi" się w inną rzeczywistość. Oglądający rozwinięte wokół niego malowidło nie potrafi odróżnić, gdzie kończą się ustawione pod obrazem obiekty, a gdzie zaczyna się sam obraz. Miejsce to wywarło na nas ogromne wrażenie.

Po chwili odpoczynku pojechaliśmy zwiedzić Ostrów Tumski - znaną wszystkim urokliwą wrocławską wyspę. Tam podziwialiśmy piękną katedrę pod wezwaniem Jana Chrzciciela oraz spacerowaliśmy po moście Tumskim, na którym wisi mnóstwo kłódeczek zawieszonych przez zakochane pary.

Trzeciego dnia zwiedziliśmy Afrykarium i jego niesamowite podwodne skarby. Podziwialiśmy ryby i rośliny z mórz i oceanów okalających kontynent afrykański. Wywarły one na nas niesamowite wrażenie. Potem spacerowaliśmy po całym ogrodzie zoologicznym, poznając zwierzęta z całego świata.
            Ostatni punkt naszej wycieczki bardzo nas zmęczył, ale wrażenia z wyjazdu na pewno warte były takiego wysiłku. Po wycieczce jesteśmy pewni, że warto poznać Wrocław i  jeszcze kiedyś z wielką chęcią  tam wrócimy!