Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
s1 s2 s3

I Like

ODWIEDZIŁO NAS:

21018386
Dzisiaj:
8920

Roztoczańskie klimaty

W dniach 15-18 czerwca 2015 roku uczniowie z klasy II i III SP w Gołąbkach byli na wyjeździe  integracyjno- edukacyjnym, tzw. „Zielonej szkole” w Krasnobrodzie, malowniczym miasteczku uzdrowiskowym położonym nad rzeką Wieprz.

Pod opieką wychowawczyń - p. B. Wędroch i p. M. Robert oraz przemiłej pani przewodnik- przez cztery dni zwiedzaliśmy urokliwe miejsca Roztocza, które na zawsze pozostaną w naszej pamięci. Jednym z nich był  kościół św. Jana Nepomucena w Zwierzyńcu, który stoi na wysepce oraz zabytkową dzielnicę drewnianych domów. Byliśmy też w Ośrodku  Edukacyjno- Muzealnym Roztoczańskiego Parku Edukacyjnego, gdzie w ciekawy sposób poznawaliśmy proces ewolucji życia na tamtejszych terenach oraz obejrzeliśmy film edukacyjny.

W Józefowie z baszty widokowej oglądaliśmy rozległy krajobraz okolicy oraz spacerowaliśmy po kamieniołomach „Babia Dolina”

Kolejnym punktem naszej wyprawy był Krasnobród. Zobaczyliśmy tam drewnianą kapliczkę „Na Wodzie”, spod której wypływa woda mająca uzdrawiającą moc, zwiedziliśmy Krasnobrodzkie Muzeum Parafialne, Muzeum Wieńców Dożynkowych, ptaszarnię i barokowy zespół klasztorny dominikanów z kościołem Nawiedzenia Najświętszej Marii Panny. Zachwyciły nas  Krasnobrodzkie Wąwozy i Szumy- niewielkie wodospady utworzone na rzece Tanwi. Wiele wrażeń dostarczyło nam spotkanie z Wielkim Pazurem na Ścieżce Edukacyjnej Dinozaurów.

Niepowtarzalne wspomnienia i słodkie smaki Roztocza zamknięte w słoiczkach miodu zabraliśmy ze sobą do domu z gospodarstwa „Ulik”, gdzie gospodarz opowiedział nam o właściwościach złotego nektaru i pracy pszczół.

Każdego dnia zdobywaliśmy nową wiedzę, obcowaliśmy z piękną architekturą i malowniczymi  krajobrazami. Wyjazd ten był też okazją do dobrej zabawy (ognisko, podchody w lesie, kąpiel w jeziorze, zabawy na powietrzu, dyskoteka) i do tego, abyśmy się lepiej poznali i zintegrowali w otoczeniu innym niż szkoła. Będziemy go długo i mile wspominać.