(na podstawie rozporządzenia
MEN z dnia 30 kwietnia 2013 r. w sprawie zasad udzielania i organizacji
pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach,
szkołach i placówkach)
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów, w tym diagnozowanie
indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości
psychofizycznych uczniów w celu określenia przyczyn niepowodzeń
edukacyjnych oraz wspierania mocnych stron uczniów.
Diagnozowanie sytuacji wychowawczych w przedszkolu, szkole lub placówce
w celu rozwiązywania problemów wychowawczych oraz wspierania rozwoju
uczniów.
Udzielanie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w formach odpowiednich do
rozpoznanych potrzeb;
Podejmowanie działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych
problemów dzieci i młodzieży;
Minimalizowanie skutków zaburzeń rozwojowych, zapobieganie zaburzeniom
zachowania oraz inicjowanie różnych form pomocy w środowisku szkolnym i
pozaszkolnym uczniów;
Inicjowanie i prowadzenie działań mediacyjnych i interwencyjnych w
sytuacjach kryzysowych;
Pomoc
rodzicom i nauczycielom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych
możliwości, predyspozycji i uzdolnień uczniów;
Wspieranie nauczycieli, wychowawców grup wychowawczych i innych
specjalistów w udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Oprac. E. Łukasik
<menu
pedagog |