Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
s1 s2 s3

Intergacja w szkole

 „Każdy ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie” - M. Grzegorzewska

    Nie ma kaleki, jest człowiek – te słowa Maria Grzegorzewska skierowała nie tylko do społeczeństwa, ale także do osób niepełnosprawnych. Niepełnosprawność kojarzy nam się wszystkim z czymś złym, nieprzyjemnym, jest stanem, którego chcemy uniknąć, o którym ciężko nam rozmawiać. Natomiast osoby niepełnosprawne tylko dzięki temu, że znajdują się obok nas, mogą być wyzwaniem dla nas wszystkich, a w szczególności dla młodych ludzi. W czasach, kiedy na świecie brakuje najważniejszych wartości, takich jak miłość, szacunek i otwartość dla drugiego człowieka, pomagając tym osobom oraz integrując się z nimi, możemy nauczyć młodzież tolerancji.

    W roku szkolnym 2012/2013, wychodząc naprzeciw potrzebom naszych uczniów, po raz pierwszy utworzyliśmy w naszej szkole klasę integracyjną.

Na czym polega integracja w szkole?

   Integracyjny system kształcenia oraz wychowania w szkole polega na włączeniu dzieci i młodzieży niepełnosprawnej do grona zdrowych rówieśników, aby umożliwić im  wspólne dorastanie oraz naukę. To inaczej wspólne „bycie razem” osób zdrowych z niepełnosprawnymi. Integracja pozwala uczniowi być sobą wśród innych. Integracja w szkole powinna być całkowicie skoncentrowana na danej osobie i jej indywidualnym rozwoju.

        Zgodnie z pedagogiką, człowiek, a więc i dziecko jako osoba rozumna i wolna, ma prawo do edukacji oraz kontaktów z rówieśnikami. Zatem niezależnie od stopnia niepełnosprawności, każde dziecko ma prawo do nauki w naszej szkole, do realizowania swoich własnych, indywidualnych potrzeb oraz możliwości.